دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه بورس: گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران با 2 درصد رشد در هفته گذشته به57.6درصد رسیده است.

بورس

به گزارش همشهری، با وجود آنکه بورس تهران از ابتدای پاییز تا قبل از هدفمندشدن یارانه‌ها با نوسان‌های منفی روبه‌رو شده بود اما به فاصله چند روز پس از اجرای قانون هدفمندشدن یارانه‌ها بنای صعود گذاشت و شاخص کل بورس تهران اکنون فقط چند گام دیگر تا عبور از مرز 20 هزار واحد فاصله دارد.

بر این اساس با وجود افزایش قیمت دلار و سکه در طول چند ماه گذشته اما بازار سهام همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان سال آینده ادامه داشته باشد.برخی کارشناسان بر این باورند که بخشی از نقدینگی موجود در بازار سهام در طول 2 ماه گذشته به سمت بازار طلا و ارز حرکت کرده بود اما به‌نظر می‌رسد نقدینگی موجود پس از هدفمندکردن یارانه‌ها بار دیگر به سمت بورس تهران سرازیر شده‌است. بر این اساس آمار‌های موجود نشان می‌دهد که بورس تهران همچنان در مقایسه با سایر بازار‌ها از قبیل مسکن، طلا و ارز سودآور‌تر است و سپرده‌های بانکی نیز نمی‌توانند جوابگوی سود سرمایه‌گذاران مطابق با نرخ تورم باشند.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر می‌توانند از محل سرمایه‌گذاری در بورس تهران به‌طور میانگین57.6 درصد سود به دست بیاورند. میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس براساس فرمول شاخص کل بازار سهام با درنظر گرفتن سود نقدی تقسیم‌شده بین سهامداران و افزایش قیمت سهام کل شرکت‌های بورس محاسبه می‌شود.

شاخص کل بورس تهران در ابتدای سال‌جاری 12 هزارو 536 واحد بود که اکنون به 19 هزارو 904 واحد رسیده است.آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که سهامداران بورس تهران از ابتدای سال تاکنون18.4  هزار میلیارد تومان(18‌میلیارد دلار) سهام دادوستد کرده‌اند.همچنین ارزش بورس تهران در پایان مبادلات دیروز برای نخستین‌بار به 94‌میلیارد دلار رسید.

کد خبر 126039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز